A MŰKÖDÉSRŐL
A közalapítvány kezelő szerve és egyben képviselője a kuratórium.
A kuratórium a jelen Alapító Okiratban foglaltak szerint és a hatályos jogszabályi előírások betartása mellett végzi a feladatát.
a kuratórium tagjainak száma: 7 fő.
Az alapító jelöli ki a kuratórium tagjait, a tagok közül nevezi ki az elnököt és a titkárt.
Megbízatásuk határozatlan időre szól.
A kuratórium elnöke: Kabdebó-Ladik Lívia, aki a kuratórium képviselője is.
A kuratórium tagjai:
- Tűri László titkár
- Bán Lajosé
- Kónya Ágnes
- Kis Attila
- Rimóczi Gábor
- Dr. Pipicz Imre
A vezető tisztségviselők az alapítónak (képviselő-testületnek) tagjai nem lehetnek, sem egymással, sem a kuratórium tagjaival rokoni, munkajogi és egyéb érdekeltségi viszonyban nem állhatnak.
Ha a kuratórium olyan tevékenységet folytat, amely veszélyezteti a közalapítványi célt, akkor alapító a jelölést, megbízatást visszavonhatja.
A kuratórium évente legalább két alkalommal ülésezik, de szükség szerint erre bármikor sor kerülhet valamelyik kuratóriumi tag kezdeményezésére.
Az ülést az elnök a napirend közlésével írásban hívja össze és vezeti.
Az ülést az elnök, akadályoztatása esetén a titkára a napirend közlésével írásban hívja össze és vezeti.
Döntéseit nyilvános ülésen nyílt szavazással és egyszerű szótöbbséggel hozza meg, szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.
Az ülés határozatképes, ha a kuratórium tagjainak több mint a fele jelen van.
A közalapítvány éve beszámolóját a kuratórium egyhangúlag hagyja jóvá és egyidejűleg közhasznúsági jelentést készít, melyet egyhangúlag fogad el.
A döntések végrehajtásáról a titkár gondoskodik.
A kuratórium szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal köteles az alapítók részére tájékoztatást adni.
A kuratórium üléseiről jegyzőkönyv készül, amelynek a kuratórium elnöke és titkára a hitelesítője. Akadályoztatásuk esetén a kuratórium tagjai által választott kuratóriumi tag a jegyzőkönyv hitelesítője.
A kuratórium legfontosabb feladata, hogy döntsön az alapítványi vagyon alapítványi célnak megfelelő felhasználásáról, valamint a vagyonnal kapcsolatos gazdálkodási kérdésekben.
További feladatai:
- csatlakozási nyilatkozat elfogadása,
- pályázatok kiírása,
- dönt a közalapítvány céljainak megfelelő rész felhasználásáról,
- a vagyont hatékonyan, a jogszabályi előírások keretei között működteti,
- gyakorolja a vagyon felett a rendelkezési jogot, kivéve az utalványozás jogát.
A kuratórium ellenőrzésére az alapító Cegléd Város Önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi Bizottságát jelöli ki.
A pénzügyi Bizottság az ellenőrzést évente legalább egy alkalommal végzi. Ezen ellenőrzést az Alapítvány éves beszámolójának elkészítését követően, de a beszámoló jóváhagyását megelőzően kell lefolytatni.
Az ellenőrzésről készült jegyzőkönyvet haladéktalanul meg kell küldeni a Közalapítvány kuratóriumának és az Alapítónak.
A jegyzőkönyvben foglaltakat és az ellenőrzés tapasztalatairól készült beszámolót a Képviselő-testületnek meg kell tárgyalnia.
Az ellenőrzésnek elsősorban Az Alapító Okiratban meghatározottak végrehajtását kell vizsgálnia, különös tekintettel a célok megvalósulására, a Közalapítvány rendelkezésére álló pénzeszközök felhasználására, az elfogadott kuratóriumi Működési Rend betartására.
Tisztelettel kérjük, hogy adója 1 százalékával támogassa a
CEGLÉDIEK A CEGLÉDIEKÉRT
közalapítvány munkáját!
Adószámunk:
18668982-1-13